• menu

  • A picture means I know what I was doing every minute. That's why I take pictures. It's a visual diary. - Andy Warhol

    mbpfw fw19


    Po půl roce, kdy jsme byli ždímáni neuvěřitelným tempem, se znovu na pár dnů zastavil čas a pražský fashion week s sebou přinesl prostředí, kde si můžeme na chvíli oddychnout od šedých mraků každodenního bytí. Místem plným kreativity a lehkosti. Zasnít se. Pozorovat neuvěřitelný um návrhářů a obdivovat jejich dovednosti, s jakými se popraly s novými kolekcemi. Věc se má tak, že kdo očekával cokoliv převratného, mohl být zklamán. Móda i lidská kreativita mají své hranice, o to víc je ale zábavnější zkoumat nitro a podstatu autorovi práce. Móda byla, je a stále bude, převážně zábavou, ne tou směšnou, jako spíše povznášející. Inspirací. Vyjadřující sama sebe a návrháře, který ji stvořil.










    Od nejnovější kolekce Terezy Vu, právem nazývané jako Queen of Czech lingerie, nemůžu odtrhnout zrak. Tereza opět potvrdila nepsané pravidlo, že záleží i na tom, co není na první pohled vidět. Její kolekci dominovala divokost i romantika v podání francouzských krajek, hedvábí, kůže, lesklé koženky nebo tylu a na rozdíl od té poslední, která se nesla ve znamení zlaté a smetanové, byla tentokrát celá černá.

    Blažek už dlouho nepatří mezi nudné, klasické české značky a kdo si tak nenechal ujít pondělní kolekci, neprohloupil. Společným bodem celé kolekce, která se nesla převážně v barvách černé, šedé a tmavě modré, byl odkaz na vznik značky v roce 1992. Vidět jste ho mohli na doplňcích nebo holých tělech modelů. Blažek pro další sezonu úspěšně dokazuje, že pánský oblek by měl být must-have každého pánského šatníku.




    Ta, která pobláznila celý svět svými svetry. Jakmile totiž držíte jeden z jejích oversized kousků v ruce, už ho nechcete pustit. Božidara Richterová. Touží po nich ženy i muži a nejinak je tomu i u její kolekce pro letošní podzim a zimu. Vévodí jí jemné pleteniny v neutrálních i výrazných barvách, vybere si tak opravdu každý.




    Kolekce Michaela Kováčika se nesla v příjemném černobílém stylu, kterému nechyběla špetka elegance a noblesy, jak je u Kováčika zvykem. Už při prvním looku, který vynesla návrhářova múza, modelka Aneta Vignerová, bylo nadmíru jasné, že ani tentokrát nebude o návrhářův charakteristický rukopis, průsvitné materiály a rafinované asymetrie, nouze. Návrhář se tentokrát spojil s českou značkou Tonak a svoje modely doplnil o limitovanou kolekci klobouků. 








    Pomyslnou třešničkou pak byla závěrečná kolekce Zuzany Kubíčkové, která právem platí za mistry ve svém oboru. Ta namísto klasické prezentace v obchodním domě Kotva, zvolila komornější atmosféru prezidentského apartmá hotelu Four Seasons, kde předvedla úžasnou show už druhé části své nadčasové linie Pop. Ta se opět nesla v nádechu dívčí a něžné, protože, jak sama designérka říká, už dávno našla svůj styl s jasnou vizí i směřováním. V kolekci je opět k vidění vysoká krejčovina a nechybí jí precizní zpracování a pro Zuzanu charakteristické jemné výšivky.




    v článku jsou použity fotografie Martin Faltejsek, mbpfw, @flashfaker, Martin Štambera pro Vogue

    Po půl roce, kdy jsme byli ždímáni neuvěřitelným tempem, se znovu na pár dnů zastavil čas a pražský fashion week s sebou přinesl prostředí, kde si můžeme na chvíli oddychnout od šedých mraků každodenního bytí. Místem plným kreativity a lehkosti. Zasnít se. Pozorovat neuvěřitelný um návrhářů a obdivovat jejich dovednosti, s jakými se popraly s novými kolekcemi. Věc se má tak, že kdo očekával cokoliv převratného, mohl být zklamán. Móda i lidská kreativita mají své hranice, o to víc je ale zábavnější zkoumat nitro a podstatu autorovi práce. Móda byla, je a stále bude, převážně zábavou, ne tou směšnou, jako spíše povznášející. Inspirací. Vyjadřující sama sebe a návrháře, který ji stvořil.










    Od nejnovější kolekce Terezy Vu, právem nazývané jako Queen of Czech lingerie, nemůžu odtrhnout zrak. Tereza opět potvrdila nepsané pravidlo, že záleží i na tom, co není na první pohled vidět. Její kolekci dominovala divokost i romantika v podání francouzských krajek, hedvábí, kůže, lesklé koženky nebo tylu a na rozdíl od té poslední, která se nesla ve znamení zlaté a smetanové, byla tentokrát celá černá.

    Blažek už dlouho nepatří mezi nudné, klasické české značky a kdo si tak nenechal ujít pondělní kolekci, neprohloupil. Společným bodem celé kolekce, která se nesla převážně v barvách černé, šedé a tmavě modré, byl odkaz na vznik značky v roce 1992. Vidět jste ho mohli na doplňcích nebo holých tělech modelů. Blažek pro další sezonu úspěšně dokazuje, že pánský oblek by měl být must-have každého pánského šatníku.




    Ta, která pobláznila celý svět svými svetry. Jakmile totiž držíte jeden z jejích oversized kousků v ruce, už ho nechcete pustit. Božidara Richterová. Touží po nich ženy i muži a nejinak je tomu i u její kolekce pro letošní podzim a zimu. Vévodí jí jemné pleteniny v neutrálních i výrazných barvách, vybere si tak opravdu každý.




    Kolekce Michaela Kováčika se nesla v příjemném černobílém stylu, kterému nechyběla špetka elegance a noblesy, jak je u Kováčika zvykem. Už při prvním looku, který vynesla návrhářova múza, modelka Aneta Vignerová, bylo nadmíru jasné, že ani tentokrát nebude o návrhářův charakteristický rukopis, průsvitné materiály a rafinované asymetrie, nouze. Návrhář se tentokrát spojil s českou značkou Tonak a svoje modely doplnil o limitovanou kolekci klobouků. 








    Pomyslnou třešničkou pak byla závěrečná kolekce Zuzany Kubíčkové, která právem platí za mistry ve svém oboru. Ta namísto klasické prezentace v obchodním domě Kotva, zvolila komornější atmosféru prezidentského apartmá hotelu Four Seasons, kde předvedla úžasnou show už druhé části své nadčasové linie Pop. Ta se opět nesla v nádechu dívčí a něžné, protože, jak sama designérka říká, už dávno našla svůj styl s jasnou vizí i směřováním. V kolekci je opět k vidění vysoká krejčovina a nechybí jí precizní zpracování a pro Zuzanu charakteristické jemné výšivky.




    v článku jsou použity fotografie Martin Faltejsek, mbpfw, @flashfaker, Martin Štambera pro Vogue
    . 27 března 2019 .