Dělám si to sám, Martin Váša | Czech Blondýn

Dělám si to sám, Martin Váša

Nejsem žádným velkým čtenářem, sice jsem si na letošní léto dal malý předsevzetí, že se pokusím víc číst, bez okolků se ale přiznám, že mi to zatím moc nevychází. Ale neházím flintu do žita, není všem dnům konec a třeba ještě ve mně ona láska ke knihám vzplane. Měla by. Musí. Přijde mi, že to s kavárenským lenošením jde ruku v ruce. Nebo už přestávám rozlišovat skutečnost od fikce na instagramu. 

Občas mám chvíle, kdy se nad šálkem kávy nebo čaje rozněžním nad řádky knihy, ve které doufám najdu zalíbení a zdárně ji dočtu do konce. Těch chvil je ale velmi málo. Možná je to mým nelehkým vkusem, že mému srdci podlehne málokterý titul, můj žánr je dosti specifickým. Myslím si. Poslední knihou, která si urvala kus mého já, byla Hygge aneb prostě šťastný způsob života od Meika Wikinga. Ta má rozhodně čestný místo v mý malý knihovně. 

Dva dny před oficiálním vydáním, jsem v jednom rozhovoru narazil na Dělám si to sám. Už jen ten dvojsmyslný název bylo něco, co mě zaujalo a když jsem si navíc přečetl, že se jedná o tkzv. deníkovou formu knížky, což je zrovna To, co se mi líbí, zvědavost poháněna chtíčem, jsem si ji ještě v den jejího oficiálního vzletu do světa, běžel koupit do knihkupectví a v její společnosti usedl do nejbližší kavárny. Letmé prolistování pokračovalo hlubokým ponořením, až jsem ji během víkendu, kdy Robert odjel za rodiči, přečetl jako malinu. Není to sice žádný mistrovský literární počin, takže možná většinu knihomilů nechá chladným, ale jak sám její autor Martin Váša, jehož články jsem čítával v Elle a dodnes s nadšením čtu v Espritu, příloze Lidových novin, říká, za spisovatele se nepovažuje. A vydat dnes svou vlastní knihu už není nic těžkého. Ale jestli hledáš něco nenáročného ke čtení, pak je Dělám si to sám, správnou volbou.

Být sám sebou je nová černá


Text a foto Czech Blondýn

2 komentáře:

Instagram