Sám na kávu? Proč ne! A letní foodies novinky | Czech Blondýn

Sám na kávu? Proč ne! A letní foodies novinky

Kdo by si myslel, že s příchodem léta omezím kavárenský poflakování? I na mým letním seznamu jsou kavárny jeden z bodů. Když se navíc ve stověžatý stále otvíraj nový a nový podniky, který lákají svou nabídkou i interiérem a v horkých letních dnech nabízí osvěžující útočiště před spalujícími slunečními paprsky, kdo by si myslel, že se v létě vzdám kavarenskýho lenošení?


Je zvláštní, pro kolik mých přátel je představa, že si jdou sami sednout do kavárny (nebo kamkoliv jinam) nepředstavitelná a já neustále hledám důvody, který je k tomu vedou. Já si naopak čas, kdy můžu bejt sám se sebou neskutečně užívám. Myslím si, že všechno je to v hlavě. Ty pohledy tam jsou, byly a vždycky budou. Soucitný, zvídavý. Ze začátku jsem byl pochopitelně taky trochu nervózní a rozhozený, ale postupem času jsem se s tím naučil pracovat a dnes mě pozornost těší než obtěžuje. Někdy se dokonce stane, že za mnou dotyčná osoba přijde a nesměle se zeptá, proč a kam to fotím, když zrovna se zrcadlovkou hledám ten správnej úhel pro fotku na blog.
Chápu, že všímat si, jak na tebe ostatní civí, může bejt zvláštní a ty scénáře, proč tomu tak asi je, můžou bejt někdy dost psychedelický (rozmazaná rtěnka, drobky na vousech, špinavý tričko), dřív mi hlavou běhaly taky, ale onen zájem ze strany druhých nemusí hned znamenat něco negativního. Možná jen dotyčný/á přemýšlí nad tím, jak cool to je, že si umíš kávu/kino/drink užít i sám, bez něčí společnosti. Za mě je to jeden z nejlepších relaxů. A čím jsem starší, tím víc umím tyhle " single " momenty ocenit.



La-hoda

Krámek na Vinohradech, kde koupíš čerstvý bezlepkový pečivo, od koláčů a zákusků, až po bezlepkové quiche, bábovky (můj favorit) a kváskový chleby. Prostě spousta zdravejch svačinek, že je budeš chtít ochutnat všechny najednou.

Happy Bean

Se taky nachází na Vinohradech, kousek od farmářských trhů, na stejný ulici jako oblíbený Antonínovo pekařství, kterýmu roste slušná konkurence. Roztomilý bistro s obsluhou, která mě přivítala úsměvem a dobrou náladou nabízí regionální a bio potraviny, alternativy masa a mléka, produkty bez lepku, raw a vegan dorty nebo sendviče. Co třeba falafel na čerstvým špenátu, zapečená quesadilla nebo zeleninový sandwich z domácího chleba a k tomu veganské cappuccino. Už se ti sbíhaj sliny? Oficiálně otevřeno je od dnešního dne.

Tip: vanilkovo-borůvkový raw dort

Donut Shop

Otevření prvního Donut shopu je téměř tady. Ač nejsou donuty zrovna to, co bych vyhledával, z dobrých zdrojů donesly se mi zprávy, že nabídka by měla obsahovat i kávu a to si jako její milovník nemůžu nechat ujít. A ani ty bys neměl. Velký grand opening se koná 16. července, víc info tady.

Coffee Corner Bakery

Vinohrady jsou holt stále populárnější a kaváren tu evidentně stále není dost, proto na scéně nedávno přibyla nová. Kromě fotogenickýho interiéru, tahle kavárna nabízí i výběrovou kávu a bohatý snídaně, na kterou se v nejbližší době chystám zajít.


Paprika Mediterranean bistro bar

Na tohle bistro s izraelským konceptem mě poprvý přivedl Taste of Prague, díky tomu, že Robert miluje hummus, kterej je dle zatím dostupných recenzí (moc jich není), jeden z nejlepších ve stověžatý, skončil tenhle podnik na mým seznamu pro potencionální zájem.

Matyho smoothies

Kdo má rád šťavnatý smoothie z rybízu, třešní, višní, jahod nebo borůvek, bude se u Matyho cítit jako v ráji. Kromě osvěžujících drinků není těžké podlehnout i domácím sušenkám nebo nanukům. Přijď se osobně přesvědčit, co dokáže láska k přírodě, kvalitním potravinám a chuť tvořit!

Nezapomeň sledovat můj instagram, kde se (nejen) o kavárenských novinkách dozvíš ještě za tepla :)

Text a foto Czech Blondýn
Foto 2,3 archiv kaváren a bister

3 komentáře:

  1. Minule mi to přišlo i celkem úsměvné, ale tohle už je moc... To vážně nedokážeš napsat něco svého?

    OdpovědětVymazat
  2. O žádný v těchhle kaváren jsem ještě neslyšela, ale stejně si myslím, že se tam ani nepodívám, jelikož podhledy ala "pro vegany nic nemáme" ze srdce nenávidím. 😅 Ale byla jsem v Happy Beanu a můžu říct, že to byla láska na první pohled, takže kdyby snad nevěřili tobě, maj tu o jeden důkaz navíc.
    Opět moc pěknej článek, ze kterýho si toho moc nevezmu, ale i tak mě moc bavilo ho číst. .)
    Silvi
    http://silviwitchen.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Silvi, jsem rád, že tě článek i přesto bavil a máš pravdu, u Happy Bean to byla láska na první pohled i u mně a brzy se tam chystám znovu :) vegan ani vegetarián taky nejsem, bez masa bych žít nedokázal, ale tyhle místa jsou takovým zpestřením jinak všedního jídelníčku :)

      Vymazat

Instagram