(Vz)dělání všechny smutky zahání | Czech Blondýn

(Vz)dělání všechny smutky zahání

Tak tenhle článek jsem si v rozepsaných schovával dlouho a myslel si, že ho nikdy nevydám. Když jsme ale fotili můj novej batoh Toms Trekker z Urbanlux u právnický fakulty, přepadl mě večer moment, kdy jsem si řekl, že je ten správnej čas se na blogu svěřit, proč jsem dal práci přednost před školou a jak vnímám to, že nemám vysokou a před mým jménem nejsou žádný prapodivný zkratky.


Nejít studovat jsem se rozhodl asi ve dvaceti po maturitě. Bylo to mý dobrovolný rozhodnutí, zpočátku jsem sice plánoval, že si dám jen rok pauzu a do školy se vrátím na podzim dalšího roku, ale jakmile jednou vystoupíš z rozjetýho vlaku. Dalším faktem bylo, že jsem se v tý době vydal cestou, která mi dávala větší smysl a odstupem času můžu říct, že mi poskytla i víc znalostí a zkušeností do života než leckterá škola. Bylo těžký se vzepřít rodině, která se mnou měla určitý plány  a zkazit jim jejich představy. Ale je crazy plnit sny ostatním a nikoliv sobě. I bez titulu jsem teď šťastný a nemyslím si, že mít vysokou, automaticky znamená dostat vstupenku do lepšího světa. Když kolem sebe vidím vrstevníky, kteří od rána do večera leží ponoření do stohů učebnic, žaludek jim svírá strach, že zkoušky nezvládnou a tím zklamou sebe i ostatní a přitom skutečný život jim mezitím utíká mezi prsty, jsem rád, že jsem z toho kolotoče včas vystoupil. Vysokoškolský vzdělání nehaním, při profesi doktora, vědce nebo právníka, mít vzdělání potřebuješ a těžko by dotyční odváděli tak skvělou práci bez pomaturitního studia, ale to ještě neznamená, že to tak musí být u všech. Studovat jen proto, abys sobě nebo někomu jinému něco dokázal? Nestudovat pro to, aby ses něco dozvěděl, ale pro to, abys získal titul a myslet si, že s diplomem v ruce tvůj život bude bohatší než bez něj? Nesmysl. Žijem v 21. století a to jen společnost utváří dojem, že bez titulu nejsme nic, přitom můžeme být, kým chceme. A tak jako kolem sebe vidím ty utrápený dušičky, vidím kolem sebe i lidi, co toho v životě dokázali tolik, na co mohou bejt pyšní a to i bez titulů a škol.


A k batohu. Poslední půl rok mi dělal radost černý od CzechDesign, ale každodenní nošení s ním pochopitelně udělalo svý, takže byl nejvyšší čas, se poohlídnout po novým. Značku Toms mám rád a její novou kolekci Trekker jsem poprvý viděl ve Vnitroblocku. Pak jsem na ni narazil znovu, na eshopu Urbanlux a o pár dnů později už mi tenhle fešák dělal společnost doma :) V poslední době preferuju jenom batohy, alespoň nemusím při focení nebo telefonování řešit, kam s taškou a takovej foťák a x dalších věcí, který s sebou každej den tahám, se taky pěkně pronesou. Tenhle olivovej toho pojme hodně, má několik vnitřních kapes, bavlněný nastavitelný popruhy a vrchní zapínání na zip a na patentku. Co se mi taky líbí, že s každou koupí putuje ženám do zemí se zvýšeným rizikem úmrtí při porodech, tkz. hygienický porodní balíček spolu s lékařskou péčí.




Text a foto Czech Blondýn, Robert P.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram