Třešňový koláč a letní pomazánka | Czech Blondýn

Třešňový koláč a letní pomazánka

Dneska ráno jsem si trochu přivstal a kolem osmý jsem se, jak jinak než s kávou z mýho oblíbenýho Cafefin, procházel mezi farmářskými stánky na Jiřáku, kde se mi podařili ulovit krásný jahody a třešně, moje nejoblíbenější letní ovoce. 

Doma jsem pak přemýšlel, co s nimi udělám. V teplých letních dnech rozhodně nechci strávit půl dne v kuchyni a proto jsem se rozhodl pro rychlý a jednoduchý recepty. Samozřejmě koláč, protože pečení miluju, navíc tenhle recept zabere minimálně času, ale udělá spoustu dobroty už když se peče v troubě. Chutná dobře po upečení, ale ještě lepší je po vychladnutí, s ranní kávou u snídaně, jako dezert po jídle nebo večer s vychlazeným drinkem. Protože mi messenger v pondělí přivezl balíček s produkty od Lučiny, kterou mám hrozně rád a málokdy mi chybí v lednici a to nejen kvůli svý chuti, ale i složení, protože neobsahuje žádný konzervanty a stabilizátory, rozhodl jsem se a jako druhou variantu zvolil pomazánku, protože je to jednoduchá, ale zdravá pochoutka. Recept jsem si našel přímo na webu Lučiny a jen si ho trochu poupravil dle svých možností a momentální chuti.

Třešňový koláč s drobenkou

Přísady:
2 hrnky polohrubý mouky
1 hrnek třtinového cukru
125g másla
1/2 kypřícího sáčku do pečiva
1 vanilkový lusk
2 vejce
500ml mléka
1 lžičku citronový kůry
Třešně

Postup:
Troubu si předehřeju na 180 stupňů a plech si důkladně vymažu máslem. Do misky dám mouku, cukr a máslo a zpracuju na drobenku. Jeden hrnek jí odeberu a odložím stranou. Do zbylý přidám kypřící sáček, vanilku, promíchám a důkladně smíchám s vejci, mlékem a citronovou kůrou. Následně hotový těsto vliju na plech, ozdobím třešněmi a posypu drobenkou. Peču přibližně 30 minut, dokud není střed propečený a drobenka nezačne zlátnout.








Lučinová pomazánka s jarní cibulkou a jahodami



Přísady:
140g Lučiny
1 vejce
2 až 3 svazky jarní cibulky
sůl
pepř
jahody

Postup:
Uvařený vejce a jarní cibulku nakrájím nadrobno a důkladně promíchám s Lučinou. Dochutím solí a pepřem. Nechám odpočinout v lednici. Mažu na čerstvý chléb a na pomazánku pokládám nakrájený jahody. Je natolik dobrá, že se dá sníst ale i bez pečiva, jen tak, a namáčet si do ní jahody. Mě tak alespoň chutnala :) Vytažená z lednice je v horkých letních dnech příjemným osvěžením!

Text a foto Czech Blondýn

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram