Nový Svět, nejzapadlejší kavárna a jedno velký překvapení | Czech Blondýn

Nový Svět, nejzapadlejší kavárna a jedno velký překvapení

Je úžasný a obdivuhodný, kolik oblíbených míst ve stověžatý mám, ale zároveň stále zůstává neobjevená a dokáže mě ledasčím překvapit.


Neměl jsem sebemenší tušení, že se jen pár kroků od Pražského hradu ukrývá sled těch nejroztomilejších domků, jaký jsem kdy viděl, seřazených v útlých a zapadlých uličkách, který si tady žijou svým vlastním životem a především bez proudících davů turistů. Sobotní výlet, kdy jsme se s mým přítelem vydali na objevování, pro mě dosud neznámého Nového Světa a jeho přilehlého okolí, měl v sobě cosi kouzelného.







Při bloumání po kočičích hlavách, vnímání každého rohu, každého zákoutí a všudypřítomného neznáma protkaného historií, jsme měli neuvěřitelný štěstí na poslední volnej stůl na terásce v jedné z nejzapadlejších kaváren, daleko od ruchu a shonu. Jindy by mi asi mravenci, drze běhající vedle mýho šálku s kávou vadili, tentokrát jsem tomu nevěnoval pozornost a užíval si ten božský klid. Kavárna sice byla plná, od stolů se vzduchem ale nesl jen tichý šepot, který si naposledy pamatuju z knihoven.












Kousíček od Nového Světa je Černínská zahrada, kam jsme se vydali poté, není moc velká, ale za mě je to nejromantičtější zahrada ve stověžatý. Pro veřejnost je přístupná od 7. května do 31. října. Na čtení pod větvěma stromů, to tady kvůli zahradním odstřikovačům moc vhodný není, dostatek laviček nabízí ale pro odpolední lenošení stejný pohodlí. Jen si možná pohlídej jejich vzdalenost od zmíněných odstřikovačů, nebo se ti dostane nečekaný sprchy, jako se to stalo nám. Na druhou stranu, v tom horku příjemný osvěžení.




Cestou k Pražskýmu hradu a Hradčanskýmu náměstí, se v půli cesty, uprostřed strmýho schodiště, mistrně ukrývá nenápadná restaurace Host. Kromě báječných jídel, my si dali brokolicovej krém, nebo milý a všímavý obsluhy, byl tím stěžejním lákadlem pro nás překrásnej výhled na Petřín a širší panorama stověžatý. Když jsme sem vcházeli, bylo naším úmyslem, dát si jen něco rychlýho k pití, odpočinout si a pokračovat dál. To co jsme ale objevili uvnitř, nám vyrazilo dech a donutilo zůstat dýl. Kochali jsme se tou krásou, co by byla škoda, nechat ji jen turistům.




Naše sobotní rande jsme zakončili zmrzlinou v Angelatu a filmem v kině.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram