Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Vánoční Drážďany

Budík mi zvoní ve čtyři hodiny ráno a chvíli mi trvá, než se vykopu z postele. Venku je ještě tma, když před náš dům o hodinu a půl později přijíždí taxík, kterým vyrážíme na nádraží a směr Drážďany. Necháváme se unášet poloprázdným vlakem, M. vedle mě sladce spí a já poslouchám hudbu a čtu si. Myšlenkami jsem tolik ponořený do příběhu, že si skoro ani nevšimnu rozbřesku. Vystupujeme v Drážďanech a zdá se, že je před námi nádherný slunečný den. Ulice jsou prázdný, otevřeno je pouze pár kaváren a městský život se teprve probouzí do novýho dne.

Naše kroky vedou po Prager Strasse, kterou lemují samé obchody a centra jako Primark, Altmarkt Galerie nebo Karstadt. Dostaneme se až k nejnavštěvovanější památce města, ke kostelu Frauenkirche, ve světle prvních ranních paprsků je na něj úžasná podívaná. Náměstí se začíná plnit lidmi, všudypřítomné vánoční trhy lákají svý první zákazníky na štolu nebo svařák a já začínám vnímat vánoční atmosféru. Za mě osobně nejkouzelnější částí je okolí Augustova mostu, odkud je asi ten nejkrásnější pohled na Drážďany. Ale líbí se nám i v zahradách barokních staveb Zwinger. Na památky je rozhodně bohatší Staré město, skoro všechny jsou od sebe vzdáleny jen pár metrů, takže se dají v pohodě zvládnout za jeden den.

















Vracíme se pomalu k trhům, kde to už žije a s větším úbytkem denního světla přibývá lidí. Všude kolem nás hrají koledy, v dlaních křečovitě svírám horký víno, kterým se snažím zahřát a pod nosem mi voní vanilka, skořice, perníčky a domácí klobásy, vítězoslavně jim ale odolám. 

Před koncem výletu ještě vyrážíme do obchodních center, to bych nebyl já abych si něco neodvezl domů a upřímně, nakupování tady moc odolat nejde! Vyhlášený Primark je pro nás docela zklamáním, mnohem víc jsme nadšení z Galerie Altmarkt a Karstadt, kde se zaseknem u spodního prádla. Ještě jedna galerie jménem QF se nachází naproti Frauenkirche, to jestli si potrpíš na luxusnější butiky, vynikající jídlo a nejlepší kadeřníky z Drážďan. Nohy už stávkují, když se pomalu vracíme po Prager Strasse, který teď vévodí pouliční umělci, k nádraží. Škoda že nemáme víc času. Jsme unavení, ale líp jsme druhou adventní neděli prožít nemohli.




PS: Jízdenka se v době adventních svátků dá koupit tam i zpět za 500.

Text a foto Czech Blondýn