(Ne)povedené vanilkové rohlíčky | Czech Blondýn

(Ne)povedené vanilkové rohlíčky

Na fejsbůku roluju příspěvky (ne)roztomilých děcek svých bývalých spolužaček, mateřský pudy se mi vyhýbaj obloukem, občas se mezi nimi objeví fotky oceánu nebo ostrova obklopenýho oceánem, kam dotyčný utekl před vánočním šílenstvím a já můžu jen tiše závidět, nic z toho se ale nevyrovná vánočnímu cukroví. Protože i u mně již propukl předvánoční virus, hecnul jsem se a rozhodl se, že si taky letos zkusím, vůbec poprvý, upíct svý nejoblíbenější, vanilkový rohlíčky. Když to zvládne Honza, Martina, Petra i Tomáš, proč ne já.


Nakoupil jsem si potřebný suroviny, zapnul spotify a na dvě odpoledne se uhnízdil v kuchyni. Nic nemá na domácí, ale příště, až uvidím, jak se Honza, Martina, Petra i Tomáš chlubí svým výtvorem, prachsprostě jim napíšu o balíček na ochutnání a možná že se mi těch balíčků doma nashromáždí tolik, že budu mít po celý Vánoce vystaráno a já sám raději zůstanu u pečení koláčů (nebo čehokoli jinýho), který mi jdou mnohem líp. Ale aspoň jsem vyzkoušel něco novýho a ono ve výsledku za to může moje manuální nešikovnost, protože chuťově jsou tyhle rohlíčky výborný! 

Na cca 85 kusů budeš potřebovat 70g cukru moučka, 70g mletých vlašských ořechů, 210g másla, 300g hladký mouky a vanilkový lusk.


Mouku a cukr proseješ, přisypeš namleté ořechy a na plátky nakrájený máslo. Vanilkový lusk podélně rozkrok a špičkou nože stáhni co nejvíc semínek, který přidej k těstu. Následně těsto zpracuj do drobenky a pomocí dlaní ho spoj. Vytvoříš kouli, kterou zabal do dvou vrstev potravinové fólie a nech odpočívat v lednici ideálně přes noc.





Druhý den si předehřej troubu na 180 stupňů a těsto rozválej. Jestliže chceš mít rohlíčky bez vad na kráse, použij vykrajovátko. To jsem bohužel doma nenašel, takže sem se musel spokojit s verzí, že i z ošklivého káčátka může vyrůst krásná labuť (což se teda ve více případech nestalo). Peč na plechu asi 12 minut. Vychladlé rohlíčky posyp moučkovým cukrem a schovej v zakryté míse na chladnějším místě, než ti je někdo sežere (nebo než je sežereš ty sám)!


Backstage: práce asistenta při focení jídla ho stále baví! :)


Text a foto Czech Blondýn 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram