Příprava kávy french pressem

O pořízení french pressu jsem přemýšlel už dlouho, protože jsem slyšel, od těch, kteří ho už doma mají, že káva připravená právě s pomocí french pressu, je extra požitek, což bylo pro mě, jako pro milovníka kávy, velkým lákadlem. Že káva doma nemusí téct jen z espresso mašiny za desítky tisíc korun. Takže když jsme s kamarádem navštívili Ikeu a já je tam zahlídl, za skvělou cenu 170 korun, neváhal jsem a jeden si přibalil do nákupního košíku. Zpětně jsem zjistil, že to je asi ta nejlepší cena za jakou jde alespoň trochu kvalitní french press koupit. Cestou domů jsem si ještě koupil čerstvě namletou zrnkovou kávu a těšil se jako malej kluk, až ten zázrak vyzkouším a ochutnám.


Ovládání french pressu je jednoduchá záležitost a doba přípravy je přibližně okolo pěti minut. Za pět minut máš litr voňavýho moku, kterej tě zaručeně postaví na nohy! Musíš ale dodržet několik zásad, aby byla káva skutečně dobrá. Ty třeba skvěle sepsal na svým blogu pan Cuketka a podle jeho postupu jsem se do přípravy kávy pustil i já. Srovnatelný výsledek ba ne-li lepší než z některých kaváren. Teď už si můžu kvalitní kávu dopřát i v pohodlí domova a můžu jí pohostit i případné návštěvy. 

A protože se blíží Vánoce, myslím, že french press je ideální dárek, kterým neurazíš žádnýho kávoholica.


Kde sehnat kvalitní praženou kávu? Mrkni třeba na Cafe Jordán, Dos Mundos, Ebel Coffee, kavárna Pražírna nebo La Bohéme Café.

Text a foto Czech Blondýn 

Žádné komentáře:

Okomentovat