Matcha čaj | Czech Blondýn

Matcha čaj

S příchodem podzimu mám větší chuť na čaj. Představa se zachumlat do peřin s voňavým a horkým čajem, je v tomhle období pro mně víc než lákavá. Dřív mezi moje oblíbence patřila meduňka nebo máta, pořád je mám rád, ale mezi favority jsem nedávno přidal ještě matchu, který dnes patří tenhle článek.


Poprvý jsem matcha čaj ochutnal v Cacau, když si ho objednal M, svůj vlastní šálek jsem dostal o pár dnů později u kamarádky. Doma jsem si pak zjistil, že se jedná o speciální zelený čaj z Číny, který se začal pít už před 800 lety a byl velmi oblíbený u japonských samurajů. Na trhu má nespočet vynikajících referencí, je nekonečným zdrojem vitamínů a antioxidantů, zlepšuje soustředění a snižuje hladinu stresovýho hormonu v krvi, díky svýmu specifickýmu způsobu pěstování a naslednýho zpracování. Pro zjednodušení.

Představ si zelenej čaj. Matcha všechny jeho účinky násobí až 10krát.


Díky svý podobě pudru se dá použít nejen jako čaj, ale jeho využití ve spektru nápojů a pochutin je mnohem větší. Můžeš si jím třeba posypat vločky, jogurt nebo ho přimíchat do smoothie. Protože ale zatím nemám ani s jednou zkušenosti, znám ho pouze jako výbornej čaj. Je to ale jen otázka času.


Asi nejlepší eShop, kde ho můžeš koupit, je matchatea.cz. Jejich ceny nejsou pro peněženky devastující a dodání objednávky je superrychlý! S M. jsme zatím s jejich kvalitou čaje nejvíc spokojení. Ale jestli tě víc láká spojení matcha a kofeinu, pak navštiv kavárnu La Bohéme Cafe, kde dělají nejlepší matcha latté v Praze! :)


Příprava čaje je jednoduchá. Když si vaříš běžnej čaj, louhováním ho zbavíš blahodárnejch účinků, zatímco matchu jednoduše necháš rozpustit ve vodě. Jdou dvě možnosti přípravy a to za studena nebo za tepla. Za studena je důležitý, aby byl čaj vždy důkladně promíchaný a to nejlépe v šejkru. Já mám ale oblíbenou variantu za tepla a čaj si dochucuju medem.



Víc info o matcha najdeš na www.matchatea.cz 

Text a foto Czech Blondýn 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram