První ráno bez kávy | Czech Blondýn

První ráno bez kávy

Úterní ráno. Na první pohled úplně obyčejný všední ráno, ale něčím výjimečný přece jen bylo. Asi po dvou letech jsem se rozhodl si místo kávy připravit zelený čaj. Po dvou letech první probuzení bez lahodný vůně kofeinu. A musím říct, že to vůbec nebylo tak hrozný, jak jsem očekával.


Denně vypiju asi čtyři kávy. Jednu ráno, protože jsem jinak nebyl schopnej provozu, druhou dopoledne, třetí po obědě a poslední třeba kolem čtvrtý odpoledne. To, že je něco špatně a že to s denním dávkováním asi přeháním, jsem si poprvý uvědomil ve chvíli, kdy jsem potřeboval nakopnout k vyšším pracovním výkonům, ale káva mi vůbec nepomohla a paradoxně jsem byl po ní ještě víc ospalejší než předtím. No a tak jsem si jednou, zcela neplánovaně řekl, že zkusím ráno vstát s tím, že kofein nechám nedotčený a kopnu do sebe zdravější variantu, tedy zelenej čaj s jasmínem, kterej mám strašně oblíbenej a kupuju si ho na Václaváku v prodejně Marks&Spencer. První kávu jsem si ten den udělal až kolem půl jedenáctý. A moje vstávání, světě div se, tím nebylo vůbec nijak ovlivněný, dokonce jsem měl chvílemi pocit, že se cejtím i o něco líp.

Odpoledne jsem trochu zabrouzdal na internetu a našel jsem zajímavej blog jedný stejný coffeeholičky jako jsem já, I Love Coffee, kde je třeba článek, kdy je nejvhodnější doba na první kávu (9:30 až 11:30) a je to vysvětleno tím, trochu to zjednoduším, že po probuzení se v našich tělech uvolňuje hormon kortizol, což je tkzv. stresový hormon, který naše tělo burcuje přírodní cestou a je proto zbytečný se ještě dopovat kofeinem, kterej tyhle přirozený procesy utlumí. A může se ti klidně stát to co mě, že až budeš potřebovat povzbudit, káva se tvým zachráncem nestane, protože pijeme li kofein ve chvíli, kdy ho vlastně nepotřebujeme, vytváříme si tím na něj rychlejší odolnost a účinky, který by měl mít, na nás nefungujou.


S kávou se rozhodně seknout nehodlám, kavárenský povalečství miluju, ale když už teď vím, že to jde ráno i jinak a zdravěji, šálek tohohle voňavého moku si rád vychutnám později, ve všední den v práci a o víkendu třeba na brunchi.

Text a foto Czech Blondýn 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Instagram