Novej životní styl - eco a bio

Nemusíš létat do deštných pralesů ani se plavit po oceánu abys mohl přispět ke zlepšení životního prostředí na naší planetě, stačí si uvědomit pár maličkostí, zamyslet se nad tím, kolik odpadu denně vyprodukuješ a jestli by nebylo lepší to udělat jinak a ulevit nejen přírodě od zbytečnýho odpadu, ale i svý peněžence od zbytečných výdajů. Jsou to malá každodenní rozhodnutí. 

Děláme to proto, že nás to baví!

Začalo to tříděním odpadu. Plasty, papír, sklo, kartón a smíšenej odpad. To známe všichni. Pak jsem si ale někde přečetl, že třídit dnes už nestačí. Dneska se hraje na jinej level. Vyprodukovat co možná nejmíň odpadu. Takže jsem se omezil v množství koupených vod z pet lahví a úplně jsem se od nich osvobodil, když jsem si pořídil láhev na vodu, kterou nosím neustále u sebe. 

Druhým bodem byly papírový kelímky a plastová víčka od káv nebo různejch limonád ze Starbucks, Costa Coffee a dalších podobných prodejen. Někdo si nosí svý vlastní hrnky z domu, já tam přestal chodil úplně. Raději si šálek voňavý kávy vychutnám v pohodlí domova a zakousnu si k tomu třeba tyhle banánový muffiny podle receptu holek z A Cup of Style.


Nikdy jsem to sám nepočítal a ani si netroufám odhadnout, k jakému číslu bych došel, když bych měl spočítat, kolik igelitových sáčků a tašek ze supermarketů jsem za měsíc přinesl domů. To jsem ukončil ve chvíli, kdy jsem si začal na nákupy nosit plátěnou tašku a nedávno jsem objevil i tyhle super re-sack pytlíky ze 100% biobavlny na ovoce a zeleninu. Zatím teda nevím, jak fungují v běžným obchodě, kde se musí zboží vážit, ale na farmářských trzích s nimi nikdo problém nemá a všichni je obdivují. 



BezObalu. To je obchůdek na Vinohradech, kde si těstoviny, rýži, oříšky nebo mouku koupíš do vlastních nádob a nepřineseš si tak domů žádný obaly. 

Velký zastoupení má u nás v poslední době i přírodní kosmetika. Mám velmi rád produkty od Lush nebo Onest, z Lush miluju jejich Mask of Magnaminty a u Onest jsem si naposledy objednal tenhle balzám. Spokojený jsem i s další českou značkou Biboo, u tý jsem si zvykl na prací gely.


Můžeš je koupit v kamenným obchodě v Kotvě nebo přes eShop Econea. Začal jsem používat novou zubní pastu, kterou bych se nebál vyplivnout do potoka a k ní jsem si rovnou koupil i zubní kartáček, taky přes eShop Econea.


V létě začali kamarádi pěstovat rajčata, který si od nich rádi berem, protože s těma kupovanejma se chuťově nedaj srovnat, já bych se chtěl pustit do pěstování bylinek, který se daj zamrazit a kdykoliv použít.



Text a foto Czech Blondýn